Artykuł sponsorowany

Audyt podatkowy w firmie - kiedy warto go przeprowadzić?

Audyt podatkowy w firmie - kiedy warto go przeprowadzić?

Każdy przedsiębiorca musi prowadzić ewidencję księgową. Aby zapobiec jakimś niepotrzebnym błędom lub niedopatrzeniom w rozliczeniach, wielu z nich korzysta z usług kancelarii doradztwa podatkowego. Właściciele firm powinni także pamiętać o regularnych audytach podatkowych, które pozwolą ustalić, czy działalność działa zgodnie z prawem. W jakich sytuacjach warto przeprowadzać owe audyty?

Czego dotyczy audyt podatkowy w firmie? Kiedy się go przeprowadza?

Audyty podatkowe to niezależne badania i oceny sposoby prowadzenia ewidencji podatkowej w danej firmie, sposobu przygotowywania deklaracji podatkowych oraz rozliczeń podatków pod kątem zgodności z obowiązującym prawem podatkowym. Mogą one dotyczyć tylko jednego zagadnienia lub wszystkich typów zobowiązań podatkowych przedsiębiorstwa. Działają w ramach doradztwa finansowego i podatkowego.

Audyty podatkowe składają się z diagnozy nieprawidłowości oraz oceny, czy nastąpiły jakieś ryzyka podatkowe. Dodatkowo rekomendują określone rozwiązania na wyeliminowanie lub zmniejszenie takich ryzyk, a także optymalizację podatkową i ocenę kwalifikacji podatkowej. Takie audyty przeprowadza się raz w roku.  

Efektem audytu podatkowego jest końcowy raport. Dokonuje on analizy umów handlowych, sprawozdań, ewidencji, rejestrów, faktur, rachunków.

Kancelaria Radców Prawnych Arendarski i Stejblis prowadzi nie tylko działania typowo prawne, ale i rozbudowane doradztwo finansowe i podatkowe, w ramach których mogą być realizowane profesjonalne audyty podatkowe.

Najważniejsze zalety audytów podatkowych

Profesjonalny audyt podatkowy pozwala w legalny sposób uniknąć sankcji finansowych i prawnych ze strony fiskusa. Ponadto dzięki niemu można dokonać optymalizacji różnych obciążeń podatkowych – w ten sposób przedsiębiorstwo wygeneruje oszczędności. Audyt podatkowy usprawnia proces rozliczania podatków w firmie. Dzięki niemu można znaleźć korzystne rozwiązania dla istniejących problemów podatkowych oraz zwiększyć bezpieczeństwo prawne przedsiębiorstwa (jako płatnika CIT/PIT). Wpływa na sytuację finansową firmy. Regularna analiza rozliczeń pozwala mieć pod kontrolą finansową sferę. Firma może bezproblemowo realizować swoje dalsze cele biznesowe.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.