Artykuł sponsorowany

Dlaczego Polacy lubią samochody ,,z drugiej ręki"?

Dlaczego Polacy lubią samochody ,,z drugiej ręki"?

Samochody  „z drugiej ręki” to dla Polaków zdecydowanie bardziej naturalny wybór niż kupno auta prosto z salonu. Decyzja o ich zakupie dotyczy kierowców na każdym etapie życia: zarówno tych młodych, w średnim wieku, jak i tych nieco starszych. Za każdym razem decydują jednak podobne czynniki. Okazuje się, że nie chodzi jedynie o finanse. Sprawdź, z czego wynikają takie decyzje zakupowe i jak przekładają się na użytkowanie auta.

Cena idąca w parze z jakością

Używane auta są tańsze od tych prosto z salonu. Okazuje się jednak, że wiele osób wybiera pojazd „z drugiej ręki”  w cenie, w której możliwy byłby zakup nowego. Skąd taka decyzja? Polacy wolą używane auta znanych marek od modeli producentów, którzy dopiero rozwijają się na rynku lub nie budzą u nich zaufania.

Używane auto dla kierowców w każdym wieku

Młodzi kierowcy kupują używane auta ze względu na to, że są dla nich tańsze, a wiele osób robi prawo jazdy jeszcze w trakcie nauki lub tuż po skończeniu szkoły. Z tego względu nie mogą sobie pozwolić na kilkadziesiąt czy kilkaset tysięcy inwestycji. Pierwsze auto jest też narażone na drobne otarcia, stłuczki, ponieważ jego kierowca dopiero uczy się poszczególnych manewrów. Kupując starszy i używany model, Polacy liczą również na rozbudowane wyposażenie, które zaspokoi ich potrzeby, a nie będzie miało przy tym wygórowanej ceny.

Kierowcy w średnim wieku i starsi decydują się na kupno samochodu używanego ze względów praktycznych. Starsze pojazdy są tańsze w eksploatacji. Jeśli ulegną awarii, właściciele będą mieli dostęp do rozbudowanej bazy części zamiennych. Co więcej, osoby mające rodziny najczęściej kupują więcej niż jeden samochód, dlatego tańsza inwestycja bardziej im się opłaca. Zaoszczędzone środki mogą dzięki temu zainwestować np. w nieruchomości.

Jak kupić dobre używane auto?

Kupując auto, należy zwrócić uwagę na kilka podstawowych czynników:

  • renomę sprzedawcy – najlepiej wybrać firmę, która sprawdza stan techniczny aut, jak np. Caban Recykling. Dzięki temu zminimalizujesz prawdopodobieństwo awarii pojazdu;

  • opinie kierowców na temat konkretnego modelu,

  • założenia budżetowe,

  • listę najważniejszych dla Ciebie cech auta.

Dzięki powyższym cechom wybierzesz używany pojazd na miarę swoich potrzeb i założeń finansowych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.