Artykuł sponsorowany

Jak bardzo można przyspieszyć produkcję dzięki automatyce przemysłowej?

Jak bardzo można przyspieszyć produkcję dzięki automatyce przemysłowej?

Automatyka przemysłowa to jedna z dynamicznie rozwijających się gałęzi inżynierii elektrycznej. Celem jej stosowania jest przede wszystkim wzrost wydajności produkcyjnej. Wprowadzając automatykę przemysłową do firmy, należy zautomatyzować jak największą ilość procesów zachodzących w przedsiębiorstwie. Czym dokładnie jest automatyka przemysłowa i jaki ma wpływ na wydajność produkcyjną przedsiębiorstw?

Czym jest automatyka przemysłowa?

Inwestycja w automatykę przemysłową, czyli zrobotyzowane stanowiska, maszyny promocyjne, linie technologiczne i aparaturę sterującą wpływa na wzrost konkurencyjności firmy. Skraca czas produkcji towarów, ale także zwiększa ich jakość przy jednoczesnym obniżeniu kosztów. Elementy należące do automatyki przemysłowej, to m.in. sterowniki PLC, panele HMI i DCS, przekaźniki, czujniki, pompy, napędy oraz szafy sterujące i różnego rodzaju urządzenia kontrolno-pomiarowe. Największy potencjał automatyzacji mają stanowiska pracy, które wyróżnia wysoka powtarzalność czynności, np. spawanie, paletyzowanie i pakowanie.

Jakie są zalety stosowania automatyki przemysłowej?

Automatyka przemysłowa odciąża człowieka od wykonywania powtarzalnych, trudnych oraz niebezpiecznych zadań. Pozwala również na szybką identyfikację błędów maszyn, co zapobiega przestojom oraz kosztownym naprawom. Zrobotyzowane stanowiska zapewniają też wysoką precyzję obróbki, a także mają dobre możliwości w zakresie produkcji masowej, ponieważ używają ich, można tworzyć elementy o wysokiej powtarzalności. Główną zaletą inwestycji w nowoczesne maszyny przemysłowe jest wzrost szybkości i wydajności produkcji. Ważne jest, aby system był odpowiednio dopasowany do charakteru danej działalności. Usługi integracji automatyki przemysłowej świadczy np. firma ARM Robotics z Chorzowa.

Jak automatyka przemysłowa wpływa na wydajność produkcji?

Zależnie od branży i charakterystyki konkretnego procesu produkcyjnego, automatyka przemysłowa skraca czas przestojów maszyn o 30%, a nawet 40%, zwiększa przepustowość o 10-30% oraz wpływa na wzrost ogólnej wydajności zakładu o 15-30%. Inwestycja w automatykę przemysłową pozwala na wzrost przychodów nawet o 25%. Dzięki jej stosowaniu firmy mogą produkować wyższej jakości produkty, które szybciej trafiają do końcowego odbiorcy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.